Ekonomi

Kart harcamaları UEFA finaliyle zirveye ulaştı

UEFA Şampiyonlar Ligi final maçı için İstanbul’a gelen turistler, şehirde 3 gün kaldı ve 323 euro harcadı. Mastercard, Türkiye’de yaz döneminde kart üzerinden yapılan turist harcaması verilerini Haziran ve Temmuz aylarını kapsayacak şekilde hesapladı. Yapılan analizde, İstanbul konut sahipliğinde 10 Haziran’da oynanan UEFA Şampiyonlar Ligi final maçının oynandığı hafta sonu, iki aylık dönemde en çok harcama yapılan aralık olarak öne çıktı.

Mastercard’ın hazırladığı verilere göre, İstanbul’daki final gününü kapsayan 9-11 Haziran hafta sonunda bir önceki yılın aynı haftasonuna göre %46, bir önceki yıla göre %33 daha fazla turist harcaması gerçekleştirildi. hafta. Harcamaların sektörel dağılımı incelendiğinde bir önceki yıla göre en yüksek artış kafe ve restoran harcamalarında görüldü. Final maçı için Türkiye’ye gelen turistlerin İstanbul’da ortalama üç gece kaldıkları ve toplamda ortalama 323 euro harcadıkları belirtildi.

Araştırmayla, büyük final için İstanbul’a gelen İngiliz turistlerin, ortalama harcama, geceleme sayısı ve Türkiye’deki diğer şehirleri ziyaret etme oranı gibi konularda İtalyan turistleri geride bıraktığı ortaya çıktı. İstanbul’da en çok harcama yapan turistler İngiltere ve İtalya’dan olurken, son katılımcı ülkeler hariç en fazla harcama artışı Brezilyalı ve Meksikalı turistlerde görüldü.

En çok Almanlar harcadı

İstanbul’a final için gelen turistlerin aynı dönemde başka şehirleri de ziyaret ettiği görülürken, İngilizler Muğla’yı, İtalyanlar ise yurt içi seyahatlerinde İzmir’i tercih etti. Son bir yılda Türkiye’yi ziyaret eden turistlerin kart harcamalarının yüzde 37’si yaz döneminde gerçekleşti. Bu yılın haziran ve temmuz aylarında en çok geçirilen dönem resmi tatilin olduğu 3-9 temmuz haftası oldu.

Almanya ve İngiltere’den gelen turistler yine yaz döneminde en çok harcama yaparken, geçen yılın yaz dönemine göre harcama artışı en fazla olan ülke Suudi Arabistan oldu. Türkiye’de yaz turizmi harcamalarının sektörel dağılımı incelendiğinde konaklama, restoran ve akaryakıt sektörlerinin toplam harcamalar içindeki payını artırdığı görülmektedir.

Aynı dönemde sağlık ve kuyumculuk bölümlerinin payı azalmıştır. Harcamaların illere göre dağılımı incelendiğinde yaz döneminde Antalya, Muğla ve İzmir’in toplam harcamalar içindeki payını artırdığı görüldü. Öte yandan ülkemizde şehirler bazında yıllık en yüksek büyümenin UEFA Şampiyonlar Ligi finalinin de etkisiyle İstanbul’da görüldüğü de ortaya çıktı.

İstanbul’un ağırladığı turist sayısı yüzde 17 arttı

İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü’nün verdiği bilgiye göre, 2022’nin ilk 6 ayında İstanbul’a 6 milyon 755 bin 300 yabancı turist geldi. Bu yılın aynı döneminde turist sayısı yüzde 17 artarak şöyle hesaplandı: 7 milyon 903 bin 538. Yabancı turist sayısı geçen yılın aynı dönemine göre 1 milyon 148 bin 238 arttı. Haziran ayında İstanbul’u ziyaret edenlerin yüzde 10,57’sini Ruslar, yüzde 7,13’ünü Almanlar, yüzde 6,32’sini Amerikalılar ve yüzde 5,21’ini İranlılar oluşturdu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu